Welcome to the Club: meer starters, minder drempels
De NGF wil golf toegankelijk maken voor een nieuwe, diverse generatie. Met Welcome to the Club is de stap naar de golfbaan laagdrempelig én aantrekkelijk.
 
            Golf wordt nog vaak gezien als ingewikkeld, elitair of iets voor later. De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) wil dat beeld kantelen en richt zich op vrouwen, jongeren en starters. Daarom is er Welcome to the Club: een digitaal platform dat inspireert, informeert én activeert. Gebouwd op Sportmatch-technologie en ondersteund met een sterke landelijke campagne.
De oplossing met Sportmatch
Welcome to the Club draait op het Sportmatch-platform en sluit naadloos aan op de media-campagne. 
Het platform biedt: 
- Inspirerende en informerende verhalen en achtergronden
- Een overzichtelijke cursuszoeker op locatie, datum en beschikbaarheid
- Eenvoudige online inschrijving én betaling
- Zelfservice voor golfbanen: cursussen toevoegen, beheren en volgen
- Koppelingen met externe tools (CRM, e-mailmarketing, data)
- Volledig responsive en in de herkenbare huisstijl
Het resultaat: een platform dat het makkelijk maakt om de eerste stap te zetten naar en óp de golfbaan.
Met Welcome to the Club brengen we de leukste buitensport van Nederland naar jonge mensen. Een platform volop inspiratie, fashion, verhalen. En de mogelijkheid om in de buurt de green op te gaan.
Resultaten
Sinds de lancering is Welcome to the Club uitgegroeid tot dé instap voor nieuwe golfers:
- Sterke groei in positieve waardering van golf onder niet-golfers
- Toename in startintentie - vooral bij vrouwen van 25-50 jaar
- Betrokkenheid van tientallen golfbanen verspreid over Nederland
- Jaarlijks duizenden deelnemers
- Minder associaties met ‘duur’, ‘oud’ en ‘elitair’
Het platform speelt een sleutelrol in het succes van de campagne: het maakt nieuwsgierigheid direct omzetbaar in actie.
 
            Samenwerking
Welcome to the Club is een initiatief van de NGF. De techniek van het Sportmatch-platform Welcome to the Club is geleverd door DotMove. Marketingbureau DIFF ondersteunt bij de online promotie, de contentoptimalisatie en het doormeten. De NGF verzorgt de landelijke promotiecampagne, terwijl de Nederlandse golfbanen zelf hun cursusaanbod beheren via het platform. Zo worden landelijk bereik en lokale uitvoering slim gekoppeld.
Ook starten met een publieksgericht platform?
Wil je als sportbond, gemeente of aanbieder meer mensen activeren? Of zoek je een intuïtief platform om kennismaking te koppelen aan inschrijving? Sportmatch maakt het mogelijk.
 
             
             
             
             
             
             
            